25 lutego 2017 w „Wiadomościach” TVP wyemitowano materiał, w którym gloryfikuje się dowódców oddziałów tzw. „Żołnierzy Wyklętych” – „Łupaszkę”, „Ognia” i „Burego”. Z ustaleń historyków, również tych z Instytutu Pamięci Narodowej, wynika, że dokonywali mordów na ludności cywilnej po zakończeniu wojny. Protesty Partii Razem, dotyczące skandalicznej współpracy banku PKO z Fundacją Red is Bad, państwowa telewizja porównała do działań „komunistycznych oprawców”.

W sylwestrową noc 31 grudnia 2016 TVP nadała „Szopkę Noworoczną” (pt. „Szopka w Muzeum”) Marcina Wolskiego. Wśród żartów nacechowanych mizoginią i seksizmem pojawiły się także treści ksenofobiczne: Angela Merkel w stroju bawarskim, śpiewająca znaną z filmu „Kabaret” piosenkę „Tomorrow belongs to me”, zaadaptowaną swego czasu przez skrajną prawicę jako swój hymn. Pojawiły się także antysemickie nawiązania do pochodzenia żony Radosława Sikorskiego, słynnej amerykańskiej dziennikarki Anne Applebaum, zaś Barack Obama został przedstawiony jako niewolnik na polu bawełny.

TVP Info zaprezentowała 31 października 2016 roku materiał o charakterze ksenofobicznym i antyimigranckim. Nagranie stanowiło wprowadzenie do dyskusji dotyczącej m.in. powołania w Gdańsku Rady Imigranów i stanowiło montaż niezwiązanych z tematem programu scen przemocy, głównie z udziałem ludzi o ciemnym kolorze skóry, ze wzbudzającym niepokój podkładem muzycznym.

29 września 2016 gościem programu Jana Pospieszalskiego w TVP 1 był ks. Jacek Międlar, związany ze środowiskiem Obozu Narodowo-Radykalnego. Podczas rozmowy padały stwierdzenia o homoseksualnym i żydowskim lobby, rządzącym polskim Kościołem. Ks. Międlar nazwał także Talmud „księgą pełną nienawiści, uderzającą w cywilizację chrześcijańską, służącą demoralizacji i wynarodowieniu”.

26 czerwca 2016 w TVP 3, podczas programu „Studio YaYo”, wyemitowana została „satyryczna”, antysemicka piosenka. Tekst odnosił się do Żydów jako lichwiarzy, winnych wszelkim klęskom finansowym tego świata. Redakcja miesięcznika „Słowo Żydowskie” oraz Stowarzyszenia B’nai B’rith złożyły skargę do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w tej sprawie. Od marca 2016 dyrektorem TVP 3 Warszawa jest Jacek

29 marca 2016 liczna grupa członków i członkiń Obozu Narodowo-Radykalnego uczestniczyła w programie Jana Pospieszalskiego „Warto rozmawiać”, który jest emitowany w telewizji publicznej. Na zdjęciu ze studia widać kilkuosobową grupę ONR-owców w studiu TVP, z założonymi na ramionach opaskami z symbolem falangi. Na ich tle w programie wystąpił m.in. minister spraw wewnętrznych Mariusz Błaszczak.