PKO Bank Polski i producent prawicowej odzieży wspólnie upamiętniają „Żołnierzy Wyklętych”

23 lutego 2017 PKO Bank Polski ogłosił konkurs – quiz wiedzy o „Żołnierzach Wyklętych”. Partnerem banku jest marka odzieżowa Red is Bad, promująca prawicową propagandę. Konkurs to początek współpracy pomiędzy PKO a Red is Bad – producent odzieży informuje, że „1 marca startuje Fundacja Red is Bad, która wraz z PKO Bank Polski przygotowuje akcję mającą na celu upamiętnienie Bohaterów Powstania Antykomunistycznego oraz zbiórkę środków finansowych przeznaczonych na wypłatę świadczeń potrzebującym Kombatantom”.

Pytani o decyzję o współpracy z Red is Bad przedstawiciele banku twierdzą, że „to ważne, aby mówić o najnowszej historii, nawet jeśli jest trudna”.

To prawda. Warto mówić o trudnej historii – i zdecydowanie nie warto promować kultu postaci pokroju „Burego” czy „Łupaszki”, odpowiedzialnych za morderstwa cywili, w tym kobiet i dzieci.

W sprawie „Burego” w 2005 roku Instytut Pamięci Narodowej potwierdził, że on i jego żołnierze odpowiadają za mord na 79 Białorusinach. IPN podkreślił, że tej akcji „nie można utożsamiać z walką o niepodległy byt państwa, gdyż nosi znamiona ludobójstwa”. Z kolei jeśli chodzi o „Łupaszkę”, badania m.in. historyka IPN potwierdziły, że wydał on rozkaz pacyfikacji litewskiej wsi, w wyniku czego zginęło 67 osób. Najmłodsza ofiara miała 2 miesiące.

Partia Razem ma dość nachalnej propagandy „Żołnierzy Wyklętych”, forsowanej m.in. przez byłego prezydenta Bronisława Komorowskiego, który ustanowił Narodowy Dzień Pamięci „Żołnierzy Wyklętych”, oraz producentów odzieży prawicowej, zrównujących patriotyzm z nacjonalizmem i czerpiących zyski ze swej rzekomej ideowości!

 

ŹRÓDŁA: facebook.com, bankomania.pkobp.pl, oko.press